מבחן לאיתור מחוננים: לחיות עם ילד מחונן

girl-1641215_640

לחיות עם ילד מחונן זאת חוויה מתגמלת, מורכבת וכרוכה בעבודה קשה מאוד. אז בואו נדבר על הרגע הזה שבו אתם חושדים שאתם מגדלים ילד מחונן, ומהי משמעות תוצאות מבחן לאיתור מחוננים.

מי שמעריך את הילד הוא פסיכולוג חינוכי

בגילאי שש, או אפילו לפני, אפשר להעביר ילד מחונן, ששואל את הוריו או את המטפלת שלו המון שאלות חכמות, מבחן איתור מחוננים, שנערך על ידי פסיכולוג חינוכי. ההערכה נקבעת גם לאחר שהמורים מדווחים על כישורים יוצאי דופן בלשון, כישורי קריאה, איות, תקשורת, כתיבה והנמקה מילולית.

הפסיכולוג שמבצע את ההערכה יכול להגיע למסקנה, בהתאם לתוצאות מבחן לאיתור מחוננים, שהילד פועל בכל התחומים האלו ברמה של ילד בן 12, אך מבחינה חברתית ורגשית הוא מתנהג לפי רמת הגיל הכרונולוגי שלו. שש. האבחון יכול לכוון את ההורים ואת המטפלת להתחיל להתכונן לעתיד, על כל ההשלכות והמשמעויות של חיים עם ילד מחונן.

כמעט מגיל לידה אתם יודעים שהילד שלכם שונה

כבר בגיל חודש הוא מתבונן על סביבתו במבט חד וחוקר, ואתם פשוט יודעים שהוא עומד להיות אתגר ענק. ואכן, ילד מחונן הולך לאתגר גם אתכם, גם את כל בני המשפחה, וגם את האומנת שלו. בגיל שמונה חודשים הוא כבר הולך, ובגיל עשרה חודשים הוא רץ; הוא מדלג על שלב הזחילה, ובגיל שנה וחודשיים הוא כבר מפטפט במשפטים של בוגרים.

שפת התינוקות אינה מדברת אליו, ובין גיל שנה לשנה וחצי הוא מנסה לקרוא. עד שהוא מגיע לגיל הגן, הוא כבר קורא כמעט באופן שוטף. בגילאים אלו, אתם מתחילים לשמוע יותר ויותר המלצות על מבחן לאיתור מחוננים, ובצדק.

ילד מחונן מוקסם מהעולם

הוא ערני ביותר, נהנה מאנשים, בקושי ישן ויש לו תיאבון בריא. הוא שואל שאלה אחר שאלה בנושאים עמוקים, וממשיך לשאול עד שהוא מקבל תשובות הולמות שגורמות לו להיות מרוצה, ואז הוא עובר לנושא הבא, והתהליך מתחיל שוב.

כשהוא מבוגר מספיק כדי להפעיל את האינטרנט, הוא משקיע שעות בחקר נושאים שהוא מוצא אותם מעניינים, ומקבל תשובות לשאלות שלטעמו בני המשפחה, המטפלות והחברים לא יכולים לתת לו.

השלכות תוצאות מבחן לאיתור מחוננים

למרות שתוצאות מבחן לאיתור מחוננים עשויות לגרום להלם מצד אחד, מצד שני אתם יכולים להתחיל להתכונן לאתגר ולספק לילד את הסביבה החינוכית המתאימה שהוא זקוק לה. ילד מחונן אינו יכול ללמוד בסביבות רגילות, מכיוון שחומר הלימודים הסטנדרטי משעמם אותו.

מסגרות הולמות יכולות להיות בתי ספר לאמנות, מוסיקה ודרמה, עם כיתות מיוחדות שמנוהלות על ידי אנשי חינוך שיש להם הבנה בלימוד ילדים עם יכולות גבוהות, והם נותנים לכל תלמיד את אחריות הלמידה המתאימה להם.

זהו בית ספר שבו ילד מחונן יכול להשתלב טוב יותר, ולהתקדם בהתאם לרמתו

בית הספר הזה יהיה ברכה עבורכם; והילד יקבל השכלה גבוהה שתאפשר לו לשכלל את כישוריו. הוא יאהב את בית הספר וישיג הצלחה בכל תחומי תוכנית הלימודים, כולל בתחומים חברתיים ורגשיים.

מוזמנים להיכנס לרשימת התפוצה שלנו

אנחנו לא נשלח ספאם לעולם, מבטיחים לכם! רק כאשר יש כתבות חדשות וחשובות לנו להראות לכם. 

שתפו את הפוסט עם חברים

2019 כל הזכויות שמורות לאתר אופר (c)

דילוג לתוכן