החיים שאחרי הריון ולידה

people-1839564_640


תקופת ההריון הינה תקופה קשה עבור הבן זוג ובוודאי ובוודאי שעבור האמא הטרייה. תקופה זו מלווה בקשיים והצורך בתמיכה רבה וגם שלב הלידה עצמו מתיש ומעייף, הן פיזית והן נפשית. אין פלא שמיד לאחר מכן האם צריכה לא מעט זמן לעצמה, תקופה של ימים או שבועות שבהן היא תחזור לעצמה ותקבל כוחות מחודשים. התקופה שאחרי ההריון ולידה היא תקופה לא פחות חשובה מאשר תקופת ההריון עצמו.

האם מדובר בלידה ראשונה או מעבר לכך?

התקופה שאחרי ההריון ולידה מעייפת אותנו יותר ויותר מלידה ללידה. אם אחרי הלידה הראשונה הייתה את ההתרגשות הראשונית העוצמתית של הבאת ילד לעולם וטיפול קפדני מאוד בו, הרי שמהילד השני והלאה אתם כבר יותר מנוסים, בוטחים בעצמכם ולוקחים דברים קצת יותר בקלות. עם זאת, דיכאון אחרי לידה יכול להימצא גם בשלב הזה של החיים ולאו דווקא אם מדובר בילד ראשון, שני, שלישי וכו’.

טיפים לאחרי הלידה:

  • לנוח לנוח לנוח – כפי שאמרנו – שלב הלידה הוא שלב קשה פיזית ונפשית וייתכן ועברתן לילות רבים ללא שינה. זאת ועוד שמיד לאחר הלידה אתן מותשות ותרצו לנוח ואף לישון טוב. לאחר החזרה הביתה, בקשי מהבעל לשמור מעט על התינוק כדי לאפשר לעצמך לישון כמה שניתן ולצבור כוחות מחודשים. במידת הצורך השכירי מטפלת שתסייע לכם.
  • הירגעו וחזרו לעצמכן – לנשים יש נטייה להיכנס למעט דיכאון לאחר הלידה. קחו מעט זמן לחזור לעצמכן ולעבור את התקופה המתישה הזו. אין זה אומר שלא תצטרכו לטפל בילד שזה עתה נולד, אולם הפחיתו מעצמכן מטלות אחרות ככל האפשר.
  • דעו לקבל עזרה – נשים רבות אוהבות להראות כמה הן מולטי-טסקינג וכמה הן גיבורות. זה לא הזמן להיות הגיבורות בתקופה שאחרי הריון ולידה. אתן רוצות לקבל כמה שיותר עזרה שאתן רק יכולות, במיוחד כאשר מדובר בלידה ראשונה שלכן. לא משנה אם מדובר בעזרה מהבעל במטלות הבית, בחמותכם שתכין לכם אוכל, בחברה טובה שתסייע בגידול הילד ורכישת מוצרים מתאימים לתינוק או אפילו בשכירת מטפלת מנוסה שכבר יודעת כיצד לפעול, מכירה את הקשיים והתקופה שאחרי הלידה ויכולה לסייע לך לעבוד את זה בקלות.
  • דאגו לשתות הרבה – בזמן הלידה מאבדים הרבה דם וכן יש הצורך להניק את הילד כדי לספק לו אוכל. חשוב לשתות הרבה מים במהלך היום גם כדי למנוע מצב של התייבשות שכן את חייבת להרגיש טוב כדי לגדל את הילד וגם כדי לסייע לחידוש הדם שאבד בגוף.
  • ייעוץ מקצועי – טיפ נוסף שנוכל לחלוק עמכן הוא להיוועץ עם אנשי מקצוע לכל צורך. אחות טיפת חלב יכולה לסייע בייעוץ להתנהגות הילד וגידולו, רופא יכול לסייע בדיכאון שאחרי לידה ומטפלת יכולה לסייע בהפחתת משימות יומיות שונות.

שכירת מטפלת יכולה לסייע לכן המון

במידה והמשפחה לא מסייעת לך מספיק או שאת גרה רחוק מהם והבעל עוזר במה שהוא יכול אבל זה פשוט לא מספיק – כל שאת צריכה לעשות הוא להשכיר מטפלת שתסייע לך לעבוד את התקופה הזו. במיוחד כאשר מדובר בלידה ראשונה אבל גם בלידה שנייה ושלישית חשוב לשכור מטפלת שתסייע לביצוע מטלות הבית, קניות, עזרה בגידול הילד וכן גם בשמירה עליו והאכלתו אם צריך. אם תפחיתו מעצמכן מעט מעמסה תוכלו לעבור את התקופה הזו ביתר קלות וליהנות ממנה אפילו.

מוזמנים להיכנס לרשימת התפוצה שלנו

אנחנו לא נשלח ספאם לעולם, מבטיחים לכם! רק כאשר יש כתבות חדשות וחשובות לנו להראות לכם. 

שתפו את הפוסט עם חברים

2019 כל הזכויות שמורות לאתר אופר (c)

דילוג לתוכן